رئیس گلوله انتقال بهداشت فلسطین نوجوان

رئیس: گلوله انتقال بهداشت فلسطین نوجوان صهیونیست بین الملل فلسطین

خرید کتاب از گوگل

چاپ کتاب PDF

خرید کتاب از آمازون

خرید کتاب زبان اصلی

دانلود کتاب خارجی

دانلود کتاب لاتین

گت بلاگز اخبار بین الملل کویتی ها بن سلمان را بیرون کردند

اخباری که از نشست روز یکشنبه ‘محمد بن سلمان’ ولیعهد سعودی با مقامات کویتی به بیرون درز کرده است نشان می دهد که دولت کویت در برابر زیاده خواهی و گستاخی های وی ،

کویتی ها بن سلمان را بیرون کردند

کویتی ها بن سلمان را بیرون کردند

عبارات مهم : انتشار

اخباری که از نشست روز یکشنبه ‘محمد بن سلمان’ ولیعهد سعودی با مقامات کویتی به بیرون درز کرده است نشان می دهد که دولت کویت در برابر زیاده خواهی و گستاخی های وی ، عذر او را خواسته و محترمانه از کشور بیرون کرده است .

سفر بن سلمان به کویت که دومین سفر او طی سال های اخیر به این کشور محسوب می شد ابتدا قرار بود از روز شنبه گذشته شروع شد ولی به دلایلی که هیچگاه اعلام نشد به روز یکشنبه موکول گردید .

منابع خبری منطقه گزارش دادند که سفر روز یکشنبه وی به کویت هم فقط چهار ساعت به طول انجامیده هست. اگر ساعات اخبار مربوط به ورود ، دیدار و خروج بن سلمان که از سوی خبرگزاری رسمی دولتی ( واس ) انتشار یافته است را با دقت مرور کنیم مدت وقت حضور وی حتی کمتر هم می شود. و این در حالی است که این خبرگزاری معمولا اخبار و تصویرهای مربوط به شاه و ولیعهد را با حساسیت و سرعت خاص ای منتشر می کند.

کویتی ها بن سلمان را بیرون کردند

اخباری که تاکنون در اینترنت و اینستاگرام، تلگرام، شبکۀ اجتماعی فیس بوک و … کویت انتشار یافته نشان می دهد مدت کوتاه حضور ولیعهد سعودی با حاشیه های همراه بوده است حاشیه های که در نهایت امیر کویت را وادار به صدور دستور قطع مذاکرات و درخواست از ولیعهد سعودی جهت ترک خاک کویت شده است است .

اگرچه دو کشور بعد از انجام سفر با صدوراطلاعیه هایی در حمایت از این سفر تلاش در تحت الشعاع قرار دادن آنچه گذشته بود، داشتند ولی فعالان اینترنت منشتر شدن اطلاعات بیشتری از این نشست ، اطلاعیه های رسمی را به حاشیه راندند.

اخباری که از نشست روز یکشنبه ‘محمد بن سلمان’ ولیعهد سعودی با مقامات کویتی به بیرون درز کرده است نشان می دهد که دولت کویت در برابر زیاده خواهی و گستاخی های وی ،

گزارش های انتشار یافته نشان می دهد بن سلمان ضمن بی احترامی به امیر کویت در نخوردن غذای خود در ضیافت شامی که به افتخاروی ترتیب داده شده است بود اصرار عجیبی به شروع مذاکرات دو طرف داشته است و بعد از شروع مذاکرات با ‘شیخ نواف الاحمد’ ، ولیعهد کویت ، از موضع قدرت و غرور مطالبی را از او درخواست کرده است که اجرای آن جهت هیچ کشوری قابل قبول نیست.

این منابع درخواست های بن سلمان را به این ترتیب اعلام کردند :

-مناطق تقسیم شده است بی طرف ، الوفره ، خیران و بندر الزور به عربستان ملحق شود و امیر و ولیعهد کویت رسما این مسئله را امضا و ابلاغ نمایند.

کویتی ها بن سلمان را بیرون کردند

-درصورت نپذیرفتن شرط اول، دولت کویت می بایست مبلغ بیست میلیارد دینار کویتی به ریاض بپردازد.

-در صورت تایید شروط از سوی کویت، سعودی با اقداماتی چاههای نفتی الوفره و الخفجی را جهت جبران خسارات کویت فعال خواهد کرد.

اخباری که از نشست روز یکشنبه ‘محمد بن سلمان’ ولیعهد سعودی با مقامات کویتی به بیرون درز کرده است نشان می دهد که دولت کویت در برابر زیاده خواهی و گستاخی های وی ،

ظاهرا بعد از ارایه این درخواست ها ولیعهد کویت با امیر این کشور تماس گرفته و عنوان را به اطلاع وی می رساند که شیخ صباح در پاسخ می گوید فوری به مذاکرات آخر دهید و اعلام کنید که این سفر به آخر رسیده است .

رفتار محمد بن سلمان باعث می شود که بر خلاف پروتکل مرسوم در میان کشورهای شورای همکاری خلیج فارس ، تنها وزیر امور خارجه کویت او را تا فرودگاه همراهی کند در حالی که هنگام استقبال از وی ولیعهد کویت حضور داشت . خبرگزاری دولتی سعودی در تصویر العمل به این اوضاع از انتشار تصویر بدرقه ولیعهد این کشور در فرودگاه خودداری کرد.

کویتی ها بن سلمان را بیرون کردند

بر اساس اطلاعات انتشار یافته دولت کویت هم در پاسخ به زیاده طلبی های ولیعهد سعودی هواپیمای او را به مدت دو ساعت و 10 دقیقه در فرودگاه نگاه داشت .

فعالین اینستاگرام، تلگرام، شبکۀ اجتماعی فیس بوک و … با دفاع از دولت کویت ، ولیعهد سعودی را به تلاش جهت دزدی منابع نفتی و سرزمین های کویت متهم کردند.

برخی از بازدیدکنندگان اینترنت و شبکه تویتر این بیانات متکبرانه ولیعهد سعودی را با کرنش های دولت این کشور در برابر آمریکا مقایسه کرده و می نویسند : در حالیکه دولت عربستان دائما از سوی شخص رییس جمهوری آمریکا تحقیر می شود ، ریاض تلاش دارد با ادعاهای توسعه طلبانه علیه همسایگان خود این توهین ها را جبران کند.

این بازدیدکنندگان به تازه ترین سخنان دونالد ترامپ در ویرجینای غربی اشاره کردند که گفته بود سعودی ها بدون ما حتی توان نگهداری هواپیماهای خود را ندارند.

برخی از حقوقدانان کویتی در تصویر العمل به این نوع واکنش‌ها ولیعهد سعودی خواستار خروج دولت کویت از توافقنامه ‘العقیر’ شدند که در سال 1922 به امضا رسیده است .

مرزهای میان کویت و عربستان سپتامبر 1922 میلادی در نشست ‘العقیر’ میان حاکم ‘نجد’، عراق و بریتانیا ترسیم و ‘منطقه ای بی طرف’ ایجاد شد که مساحت آن به 5 هزار و 770 کیلومتر مربع می رسد.

‘مبارک القفیدی’ از حقوقدانان کویت این قرارداد را یک قرارداد ترسیم حدود مرزی موقت و دوجانبه خوانده و به دولت کویت توصیه کرده است با خروج از این توافق ، عنوان را به محاکم بین المللی داوری بکشاند.

بروز اختلافات میان کویت و عربستان در جریان این سفر حتی باعث شد که دولت عمان با صدور بیانیه ای که به نظر با نشانه دفاع از وحدت میان اعضای شورای همکاری خلیج فارس صادر شده است بود ، از انتشار این اخبار در اینترنت ابراز تاسف نماید.

بروز این حوادث در حالی است که پیش از سفر بن سلمان به کویت کارشناسان و ناظرین امور آینده نگری می کردند حضور ولیعهد سعودی که پرونده تنش با قطر را در اختیار دارد ، به بازگشت آرامش و برطرف تنش ها میان اعضای شورای همکاری خلیج فارس منجر شود ولی زیاده خواهی های ولیعهد جوان نه تنها اختلافات را حل نکرد که بر دامنه آن نیز افزوده است .

آغاز بحران خلیج فارس از ژوئن 2017 تاکنون، باعث شده است است تا هر یک از کشورهای کویت و عمان راجع به احتمال مواجه شدن با سناریویی مشابه قطر و تحریم چند جانبه از سوی عربستان سعودی، دچار نگرانی های پنهان شوند.

بر اساس گزارشی که مرداد ماه امسال به شیخ «صباح الاحمد الجابر الصباح» امیر کویت ارائه شده است هست، از نظر کویتی ها، ترساندن این کشور از سوی عربستان سعودی، سناریویی ناممکن نیست و می تواند کاملا جدی باشد و کویتی ها بر اساس این سناریو خود را جهت رویارویی با هر احتمالی آماده می کنند که حمله به این کشور می تواند یکی از این احتمالات باشد.

در این گزارش مفصل که اخیرا به امیر کویت ارائه شده است هست، اهداف خصمانه عربستان سعودی نسبت به این کشور برملا شده است است.

همچنین در این گزارش به مشکلاتی اشاره شده است است که ممکن است کویت در صورت تصمیم «محمد بن سلمان» ولیعهد عربستان سعودی جهت اجرای سناریوی مشابه قطر راجع به این کشور و منزوی ساختن کویت، با آنها مواجه شود و نیز راه حل هایی جهت حل این مشکلات، ارائه شده است است.

با توجه به تاریخ طولانی روابط محتاطانه میان دو کشور همسایه عربستان سعودی با کویت و اختلافات آنها راجع به سیاست های خارجی ارزش و همچنین شروع عصر تازه در عربستان سعودی، کارها این کشور علیه کویت احتمالی ناممکن و عجیب نیست.

اقدام عربستان سعودی علیه کویت تهدیدی دائمی است که در سایه زیاده روی عربستان سعودی و امارات در دشمنی با قطر و آمادگی این کشورها جهت برخورد با طرف هایی که در کنار قطر قرار گرفته اند، هنوز علنی نشده است.

واژه های کلیدی: انتشار | سعودی ها | اینترنت | عربستان | انتشار تصویر | عربستان سعودی | اخبار بین الملل

دانلود


دانلود فایل ها

نویسنده : topsblog

  • کتاب زبان اصلی J.R.R
  • کتاب خارجی معروف
  • قیمت کیندل
  • فروشگاه کتاب خارجی
  • خرید کتاب الکترونیکی خارجی
  • خرید کتاب خارجی آنلاین
  • خرید کتاب زبان اصلی قانون
  • کتاب های اقتصاد اورجینال
  • کتب کتابخانه وAPI زبان اصلی
  • کتاب های بازیهای کامپیوتری اورجینال
  • دانلود منابع مرجع اخلاق کسب و کار
  • خرید کتاب های کامپایلرها از آمازون
  • خرید کتاب زبان اصلی زبان مدلسازی
  • خرید کتاب زبان های برنامه نویسی زبان اصلی
  • خرید کتاب تکس لاتکس زبان اصلی
  • دانلود منابع مرجع نرم افزار آفیس
  • خرید کتاب نرم افزار های ادوبی زبان اصلی
  • منابع اورجینال نرم افزار ماکرومدیا
  • کتب نرم افزار CAD زبان اصلی
  • هاردکپی کتاب های محاسبات علمی
  • دانلود منابع مرجع شبکه