رئیس گلوله انتقال بهداشت فلسطین نوجوان

رئیس: گلوله انتقال بهداشت فلسطین نوجوان صهیونیست بین الملل فلسطین

گت بلاگز وب‌گردی این نشانه ها می گویند جهت چربی سوزی باید زیاد غذا بخورید!

کاهش وزن و صرفه جویی در خرج کردن پول زیاد با هم متفاوت نیستند. جهت دومی نیاز است که کمتر خرج کنید و جهت اولی باید کالری کمتری دریافت کنید. ولی چیزی که زیاد

این نشانه ها می گویند جهت چربی سوزی باید زیاد غذا بخورید!

به گزارش گروه وبگردی گروه تحریریه سایت جوان، به نقل از کم کردن بیش از حد کالری دریافتی هر لحظه تاثیر معکوس داشته و به همین علت است که بدن جهت سوزاندن کالری به کالری نیاز دارد. این حالت بسیار شبیه زمانی است که می خواهید آتش روشن کنید. جهت روشن نگه داشتن آتش باید در آن هیزم بریزید.

عبارات مهم : احساس
به غذا مانند آتش بدنتان نگاه کنید. غذا آتش سوخت و ساز بدن را روشن نگه می دارد و چربی سوزی را ممکن می کند. هنگامی که به اندازه کافی غذا بخورید بدن ابتدا از غذا به عنوان سوخت استفاده می کند سپس به سراغ چربی که جهت انرژی ذخیره کرده بوده می رود. ولی اگر کالری دریافتی خود را به شدت محدود کنید بدن به حالت قحطی می رود و شروع به از بین بردن بافت عضلانی می کند تا ذخایر انرژی اش را پر کند. در نهایت این حالت منجر به کند شدن سوخت و ساز و دشواری در چربی سوزی می شود.

بعلاوه، دنبال کردن یک برنامه فوق العاده کم کالری کارِ مشکل هست. جهت مثال صبحانه ای بسیار کم کالری و محدود باعث می شود در طول روز احساس گرسنگی کنید و در برابر هوس های غذایی کم بیاورید و یا در وعده ناهار پرخوری کنید.

با اینکه میزان کالری دریافتی بر اساس سن، جنسیت و سطح فعالیت جهت هرکس تفاوت دارد ولی مردان باید روزانه حداقل 2.200 تا 2.600 کالری دریافت کنند. همین که میزان دریافت کالری تان به زیر این مقدار برود انجام فعالیت های بیولوژی پایه ای که سالم نگهمان می دارد جهت بدن سخت می شود. نمی دانید این مقدار کالری را دریافت می کنید؟ در ادامه میخواهیم راجع به نشانه هایی صحبت کنیم که می گویند کالری دریافتی تان جهت چربی سوزی کم هست.

تمام مدت به غذا فکر می کنید

نمی توانید به کارهایی که میخواستید عصر انجام دهید برسید چون دائما فکرِ غذا تمرکزتان را بهم می زند؟ شاید دلیلش این باشد که به اندازه کافی غذا نمی خورید.

خوردن میان وعده های سالم در بین وعده های غذایی میزان کالری دریافتی در روزتان را زیاد کردن می دهد و باعث می شود روی چیزهایی غیر از غذا تمرکز کنید. با دور ماندن از گرسنگی و پرخوری، توصیه می شود میان وعده ای پروتئینی را با چیزی که سرشار از فیبر باشد ترکیب کنید. پنیر محلی و یا یک مشت کوچک آجیل به همراه مقداری میوه.

وعده ها را جا می اندازید و یا به کلی میان وعده ها را از بین بردن کرده اید

جا انداختن صبحانه و گرسنگی دادن به خود تا وعده ناهار کلید رفتن به سمت چربی سوزی نیست. مسملما جهت چربی سوزی باید حواستان به کالری ها باشد. ولی اگر بیش از حد خود را محدود کنید پیوسته احساس محرومیت خواهید کرد.

این احساس محرومیت دقیقا همان چیزی است که بعدها باعث می شود رژیم خود را بشکنید و به پرخوری رو بیاورید.

اگر عادت کرده باشید که پیوسته چیزی بخورید محدود کردن خود به رژیمی که تنها سه وعده کوچک در طول روز دارد می تواند باعث شود دائم زیاد هوس غذا کنید. جهت اینکه در مسیر اهداف چربی سوزی خود بمانید. توصیه می شود علاوه بر داشتن وعده های مهم جهت خود میان وعده نیز در نظر بگیرید و در تمام این وعده ها از غذاهای سالم مانند محصولات تازه، گوشت های بدون چربی، چربی های سالم و غلات کامل استفاده کنید.

سردرد وحشتناکی دارید

مغز با گلوکزی که در خون است و از کربوهیدرات ها گرفته شده است فعال می ماند. خود را بیش از حد از کالری و کربوهیدرات محروم کنید تا مغزتان محتاج به انرژی شود. در چنین حالتی احساس لرزش، گیجی یا سبک شدن سر می کنید و یا ممکن است دچار سردرد های بی علت شوید. اینها نشانه آن است که به اندازه کافی کالری دریافت نمی کنید و قند خونتان زیادی پایین آمده.

اضافه کردن کالری و کربوهیدرات به برنامه غذایی تان خیلی راحت باعث می شود سر دردتان خوب شود و همچنین کم کردن وزنتان نیز راحت تر می شود.

سختی ورزش کردن باعث می شود بخواهید چرت بزنید

اگر حتی فکرِ ورزش کردن باعث می شود دلتان بالشتان را بخواهد می تواند بدان معنا باشد که به اندازه کافی کالری دریافت نمی کنید. هنگامی که به اندازه کافی غذا دریافت نکنید تمام مدت احساس خستگی خواهید کرد و در نتیجه انگیزه تان از دست می رود.
فوق العاده جنبش پذیر شده است اید

اگر تا به حال بیش از حد منتظر شام شده است باشید حتما می دانید معنای خشم بر اثر گرسنگی چیست. اگر بیش از حد کالری های دریافتی خود را محدود کنید دقیقا همین اتفاق برایتان خواهد افتاد.

در واقع، بعضی تحقیقات اظهار می کنند عمل کنترل خود ( مانند استفاده از بعضی برنامه های غذایی محدود ) در واقع همراه است با رفتاری پرخاشگرانه. اگر تلاش در چربی سوزی دارید باید کالری های دریافتی خود را تنها به اندازه ای کم کنید که لاغر شوید نه اینکه اخلاقتان عوض کردن کند.

وعده های غذایی به هیچ وجه سیر کننده نیستند

محدود کردن خود به خوردن یک سالاد معمولی جهت شام تنها باعث می شود احساس خالی بودن کنید و غذای بیشتری بخواهید. ولی اگر باقی بشقاب خود را با غلات کامل، چربی های سالم و پروتئین پر کنید بعد از این وعده خیلی کمتر دچار هوس های غذایی می شوید. همچنین با این کار بدنتان را پر کرده اید از مواد معذی که به آنها نیاز دارد.

کنترل وعده های غذایی به معنای وعده های ناچیز نیست. کنترل وعده غذایی یعنی زیاد غذای سالم بخوریم و مصرف غذاهای ناسالم را کم کنیم.

منبع: سایت دکتر کرمانی

انتهای پیام/

واژه های کلیدی: احساس | انرژی | کالری | دریافت | گرسنگی | دریافتی | استفاده | وعده غذایی | برنامه غذایی

دانلود


دانلود فایل ها

نویسنده : topsblog